موضوع: ارتباط موثر

عنوان: مهارتهای ارتباطی

شاید بتوان گفت نقطه آغازین فرایند آموزش و یادگیری، برقراری ارتباط مؤثر با یادگیرنده است. تا زمانی که یادگیرنده نتواند با ما ارتباط برقرار کند، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم با ما همفکر و همراه و همدل باشد

و تا زمانی که یادگیرنده با ما همراه نباشد نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم امر یادگیری محقق شود…

  1. مارس 24.2020 / 8:13 ب.ظ / پاسخ

    سلام
    به نطر من گاهی باید از نگاه دانش اموز به مسیله نگاه کرد.
    وقتی برای اولین بار با دست چپ کار کردم و موفق شدم بالافاصله سر کلاس بلند اعلام کردم :بچه ها من دارم برعکس همیشه کار می کنم با چپ مثل …. چقدر جالبه ! و تمام هیجانم را به بچه ها نشان دادم.
    یا برای کمک به معلمی سر کلاس او رفتم امتحان فارسی داشت یک برگه خالی برداشتم و مثل بچه ها امتحان دادم !!بعد از بچه ها درباره جواب ها پرسیدم . معلم برگه من را هم تصحیح کرد !
    بچه ها باید بدانند که شما همان چیزی که از آنها می خواهید را خودتان اول انجام داده اید یا همزمان با آنها انجام می دهید در این صورت با شما همراه می شوند مثل سرسره مدرسه ی ما که بچه ها دوست دارند با معلم شان سر بخورند.